پشتیبانی فروش

تاثیر گن لاغری بعد از زایمان

زایمان و ازبین رفتن فرم عادی شکم خانم‌ها یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی‌ست که امروزه برای بانوان باردار وجود دارد. پس از زایمان، معمولا شکم بزرگ می‌ماند و برجستگی‌های ناشی نیز باقی می مانند.  خانم‌ها در گذشته پس از زایمان ،شکم‌شان را با پارچه می بستند تا مجددا بتوانند شکم‌شان را به فرم و حالت طبیعی برگردانند اما امروزه شکم بندهای مخصوصی برای این کار طراحی شده که از افتادگی شکم جلوگیری می‌کند.

گنهای لاغری یکی از محصولاتی هستند که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و به این منظور استفاده می‌شوند.

گن‌های لاغری دارای حالت کشسانی خوبی هستند که فشار مناسبی را به شکم و پهلوها وارد می‌کنند. به گونه‌ای که این فشار، چربی‌های اشباع شده در ناحیه شکم و پهلو را جمع می کند. اما فشار وارده آنقدر هم زیاد نیست که فرد دچار آسیب شود.

برخی از گن‌های لاغری دارای بافتی هستند که گرمای موضعی ایجاد کرده و باعث چربی سوزی نیز می شود. خانم‌ها برای رسیدن به تناسب اندام و کنترل چربی می‌توانند از گن‌های لاغری پس از زایمان استفاده کنند. 

یکی از نکات مهمی که باید بدانیم این است که استفاده از گن لاغری یا شکم بند؛ چه بعد از زایمان و چه قبل از زایمان به تنهایی تاثیری در کاهش وزن ندارد. برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده‌آل و صاف کردن شکم  لازم است. شما علاوه بر استفاده از گن لاغری یا شکم بند تمرینات ورزشی نیز انجام دهید.

برای حل مشکل شل شدن شکم بعد از زایمان چه کنیم؟

استفاده از گن لاغری و شکم بند بعد از زایمان طبیعی، بدن را تا حد زیادی به فرم اولیه خود برمی‌گرداند استفاده از گن لاغری مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها نیز اشاره می‌کنیم.

بستن گن لاغری ستون فقرات و شکم را صاف می کند.

گن لاغری از بروز کمردرد جلوگیری می کند.

 با استفاده از گن لاغری ساعت شنی از پیشرفت سلول های چربی دور شکم جلوگیری کنید.

بستن گن ساعت شنی موجب کم شدن ورم رحم می شود.

گن های لاغری ساعت شنی، به منظور سرعت بخشیدن به روند بهبودی پس از زایمان طراحی شده‌اند. این گن‌ها دارای جنسی بسیار نرم و لطیف هستند که با ایجاد فشار بر قسمت هایی نظیر شکم و پهلو موجب سفت شدن چربی آن قسمت و در نتیجه چربی سوزی می‌شوند.

استفاده از گن ساعت شنی می تواند بر فرم ایستادن نیز تاثیر بگذارد یعنی شکم و ستون فقرات را صاف ‌نگه دارد و از درد کمر و ستون فقرات؛ گودی کمر بعد زایمان  جلوگیری کند. شکم بند بعد از زایمان می تواند به کاهش درد و ناراحتی‌های مربوط به لگن  کمک کند .

 برخی افراد برای حفاظت از قسمت مرکزی بدن به هنگام بلند کردن اشیای سنگین یا فعالیت روزانه بعد از زایمان سزارین گن لاغری می‌بندند. بعد از زایمان طبیعی نیز استفاده از گن ساعت شنی برای کاهش حجم رحم و کاهش وزن بسیار مناسب است. به طور کلی، هیچ مدرک علمی مبنی بر این که گن لاغری خیلی سریع شما را به اندام متناسب قبل از بارداری برگرداند، وجود ندارد؛ اما تاثیرات شگرفی می‌تواند بر روی اندام شما بگذارد.

مزایای استفاده از گن لاغری بعد از زایمان

بهبود حالت بدن: استفاده از گن لاغری علاوه بر فرم‌دهی شکم و پهلو ، درد‌های ناشی از کمر درد را کاهش می‌دهد.

تقویت عضلات شکم: گن ساعت شنی یک روش سریع برای رسیدن به شکم تخت و کاهش چربی‌های شکمی است

گن‌های لاغری به خانم‌ها کمک می‌کند تا هرچه سریع تر به وزن و اندام قبل از دوران بارداری برگردند .

معایب استفاده از شکم بند بعد از زایمان

شکم بند‌های بعد از زایمان موجب کاهش چربی اضافی تجمع یافته در دوران بارداری می‌شود. با این وجود، باید از بروز یک سری خطرات احتمالی در حین استفاده از انواع گن‌های لاغری جلوگیری کرد.

درصورتی که گن‌ها را بیش از 8 ساعت در روز ببندیم، ممکن است که دچار خونریزی داخلی شویم.

استفاده بیش از حد از گن می‌تواند موجب التهاب و خارش در برخی از نواحی پوست شود.

استفاده از شکم بند در تمام روز، جهت کاهش چربی‌ها ممکن است منجر به درد و ناراحتی‌های جبران ناپذیری ‌شود.

بهترین زمان استفاده از گن بعد از زایمان

همان طور که گفته شد . بستن شکم پس از زایمان به جمع شدن شکم کمک زیادی می‌کند . اما یکی از نکات مهم در این باره ، استفاده صحیح و به موقع از شکم بندها یا انواع گن‌ها است . چرا که استفاده زودهنگام از شکم بندها پس از زایمان مانع از خون رسانی مناسب و استراحت عضلات می شود و به مرور زمان  می تواند باعث تنبلی عضلات شکم شود.

 همین طور در صورت زایمان به صورت سزارین نیز می تواند به بخیه ها فشار بیاورد و عوارض بدی به دنبال داشته باشد . برای بستن گن‌های لاغری بهتر است با با پزشک مامای خود صحبت کنید.

حاملگی منجر به تغییرات فیزیکی و عملکردی می‌شود که مرکز ثقل بدن را تغییر می‌دهند. در دوران بارداری، با افزایش وزن بر روی مفاصل، فشار وارد می‌شود و هورمون‌ها باعث شل شدن مفاصل‌ها می‌شوند.

ستون فقرات نیز به دلیل افزایش انحنای کمر تحت فشار قرار گرفته و این امر می‌تواند منجر به کمردرد شود. پس از زایمان، همین علائم می‌توانند تا زمان بازگشت بدن به وزن طبیعی خود ادامه داشته باشند، اما این مسئله ممکن است ماه‌ها طول بکشد. استفاده از شکم‌بند بعد از زایمان سزارین می‌تواند به کاهش این علائم کمک کند و باعث:

تسکین درد و برقراری انسجام در عضلات شکمی بشود.

در محل جراحی گردش خون  و تورم بهبود ببخشد.

آسان‌تر شدن فعالیت بدنی بشود.

عضلات شکمی را تقویت بخشد.

هیچ داده ای یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *